1. Назва проекту

Від ЕКОшколи до ЕКОміста

2. Локація проекту

Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №2, Зіньківський район

3. Опис проекту

Проект передбачає впровадження на базі Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 низки заходів організаційного, інформаційно-просвітницького та практичного характеру, які формуватимуть в учасників навчально-виховного процесу і у широкого кола громадськості Зінькова високий рівень екологічної культури і екологічного мислення, сприятимуть мобілізації особистісного потенціалу кожного небайдужого зіньківчанина для захисту і збереження довкілля.

У 2019-2020 навчальному році для учнів 1-9-х класів Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 буде впроваджено вивчення факультативного курсу «Освіта для сталого розвитку».(Даний проект з 2014 року вже реалізується у ряді областей України).

У рамках проекту «Від ЕКОшколи до ЕКОміста» в нашій школі буде обладнаний ЕКОклас, на базі якого проводитимуться шкільні, міські і районні екологічні акції, а наприкінці першого семестру відбудуться вибори до шкільного Екологічного парламенту.

Сама назва проекту і такі цікаві, неординарні ініціативи зможуть згуртувати абсолютну більшість учнів школи, їх батьків і вчителів на виконання всіх запланованих заходів та досягнення очікуваних результатів як в межах самої Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2, так і в усій Зіньківській територіальній громаді

4. Менеджер проекту

Чикало Світлана Володимирівна - директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2

5. Проблема

Не можна не погодитися, що екологічне виховання особистості слід починати від самого народження і з місця народження - від свого будинку, на своїй вулиці, на подвір’ї школи. Тільки усвідомивши можливості та навчившись вирішувати найближчі екологічні проблеми, людина буде замислюватися про долю свого міста, району та країни. Для того, щоб виникла потреба оберігати довкілля, людину спочатку необхідно навчити любити світ природи і показати, як своїми практичними діями можна його захищати.

Існуючі шкільні навчальні програми не дають змогу в достатній мірі приділяти увагу екологічній освіті дітей на уроках. Вона забезпечується відповідними закладами позашкільної освіти. В Україні створено Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді, Всеукраїнську дитячу спілку «Дитячий екологічний парламент», юнацьку секцію Українського товариства охорони природи та їх структурні підрозділи на рівні областей, щороку проводяться численні екологічні заходи, тощо.

Проте, результативність позашкільної роботи, в силу об’єктивних факторів, не дає змогу належним чином розв’язати проблему формування високої екологічної культури і екологічного світогляду у молодого покоління.

Конкурс «Екологічні ініціативи» Полтавської обласної ради дав можливість розробити цей проект «Від ЕКОшколи до ЕКОміста», де виховання екологічних компетентностней учнів впроваджується безпосередньо у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи.

Зовсім недавно була розроблена програма шкільного курсу за вибором «Освіта для сталого розвитку» для учнів 1-9-х, а Міністерством освіти і науки України схвалені для використання в загальноосвітніх навчальних закладах підручники для учнів і методичні посібники для вчителів.

Реалізація проекту дасть можливість Зіньківській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2 налагодити співпрацю з навчальними закладами інших областей, у яких з 2014 року вивчається курс за вибором «Освіта для сталого розвитку», ознайомитися з їх досвідом та напрацюваннями, а також закупити необхідну кількість шкільних підручників для запровадження вивчення цього курсу з вересня 2019 року.

У нашій школі буде створено ЕКОкабінет, обладнаний необхідними технічними засобами і відповідною наочною інформацією. На його базі проводитимуться шкільні, міські і районні екологічні акції. А наприкінці першого семестру буде розроблене відповідне Положення і учні школи оберуть своїх представників до Екологічного парламенту.

Ці інновації повинні стати тими «трьома китами», які дадуть значний поштовх екологічній складовій у навчально-виховному процесі Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2.

Не викликає сумніву, що, за тісної співпраці з громадськими організаціями-партнерами та органами міської і районної влади заплановані проектом організаційні, інформаційно-просвітницькі та практичні заходи будуть виконані. Не виключено також, що будуть ініціюватися й інші заходи природоохоронного характеру, які заохочуватимуть не лише учнів, а й різні категорії зіньківчан до участі в збереженні та покращенні навколишнього природного середовища рідного міста.

6. Мета проекту

Метою даного проекту є розвиток в учнів високого рівня екологічних компетентностей та лідерських якостей, стимулювання їх до практичної діяльності, направленої на вирішення екологічних проблем, збереження і покращення навколишнього природнього середовища, а також - формування належного екологічного світогляду і виховання екологічної культури у різних категорій зіньківчан.

7. Співорганізатори і партнери проекту.

Зіньківська міська рада - співфінансування проекту, допомога в організації екологічних заходів та акцій.

Відділ освіти Зіньківської районної адміністрації, методичний центр - проведення тематичних навчальних семінарів; виділення навчальних годин для викладання курсу «Освіта для сталого розвитку", сприяння у проведенні  екологічних заходів та акцій.

Громадська організація «Відкритий світ» - співфінансування проекту, проведення навчальних семінарів, участь у акціях і заходах.

Громадська організація «Рада Зіньківської районної організації ветеранів» - спільна участь у акціях і заходах.

Всеукраїнська Ініціатива «Активна громада» ВГО Інститут Республіка - спільна участь у акціях і заходах.

Приватний підприємець Скачко Е.В - встановлення контейнерів для роздільного збирання пластику, скла, макулатури та забезпечення відправлення зібраних відходів на переробні підприємства.

Місцеві засоби масової інформації: газети «Голос Зіньківщини», «Зіньківщина по-іншому» та редакція районного радіомовлення  - оголошення та інформування про заходи та акції.

8. Залучені сторони і цільова аудиторія проекту.

Залучені сторони - Зіньківська міська рада, відділ освіти Зіньківської районної адміністрації, методичний центр Зіньківської районної ради, громадська організація «Відкритий світ», громадська організація «Рада Зіньківської районної  організації ветеранів», Всеукраїнська Ініціатива «Активна громада» ВГО Інститут Республіка, Приватний підприємиць Скачко Е.В, місцеві засоби масової інформації.

Цільова аудиторія - жителі міста, працівники відділу, учні шкіл, вихованці дошкільних та позашкільних закладів освіти району, методисти центру та вчителі району, дійсні члени громадської організації, працівники приватного підприємства, працівники ЗМІ.

9. Очікувані результати проекту на місцевому та регіональному рівнях.

Місцевий рівень - підвищення рівня екологічної культури та екологічної свідомості в учнів школи та у жителів міста, покращення благоустрою шкільного подвір’я та міста Зінькова.

Регіональний рівень - у співпраці з Полтавським обласним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді поширення цікавих екологічних ініціатив на рівень області, поширення на рівні області досвіду впровадження викладання курсу за вибором «Основи сталого розвитку» у навчально-виховному процесі.

10. Заплановані заходи/компоненти проекту.

Назва заходу Строк Кількість учасників Локація
1 Налагодження зв’язків із школами, в яких вивчався курс «Освіта для сталого розвитку» з метою врахування їх досвіду. Обговорення шляхів майбутньої співпраці з керівництвом Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Проведення спільного засідання за участю партнерів та залучених сторін з метою визначення напрямків роботи та узгодження дій в рамках проекту. Включення у тарифікацію на 2019-2020н.р. необхідної кількості годин на вивчення курсу «Освіта для сталого розвитку» та затвердження її. Придбання підручників для учнів.Початок обладнання ЕКОкабінету в школі. червень-серпень Адміністрація та вчителі школи, учні 5-11-х класів. (300 чоловік) Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №2
2 Створення екологічної web-сторінки на сайті школи та інформація про неї в ЗМІ та на місцевих інтернет-сайтах в мережі Фейсбук. Створення ЕКО-логотипу і слогану для школи, які характеризуватимуть екологічний напрямок у її діяльності.  Проведення конкурсу на кращий дизайн еко-стендів, еко-газети, листівок.  Створення шкільної книжкової «екологічної полички».  Початок оформлення інформаційних буклетів, листівок, анкет соцопитувань.  Затвердження Положення та створення в школі еко-загонів та еко-патрулів.  Завершення обладнання ЕКОкабінету. вересень учні 1-11-х класів (475 учнів), вчителі та адміністрація школи Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №2
3 Ініціювання конкурсів: - "Від озеленення класної кімнати – до озеленення шкільного подвір’я», " - «Озеленення рідного міста». - Написання наукових робіт з екології. - Виготовлення відеороликів екологічного характеру на основі місцевого матеріалу. - Проведення екологічних майстер-класів і флешмобів. - Виготовлення ЕКОпакетів та ЕКОсумок в шкільній майстерні та їх реалізація жителям міста. - Виступи шкільної агітбригади «Комет» перед учнями шкіл району, жителями міста та на учнівських конкурсах. - Поширення досвіду вторинного використання побутової техніки, електроніки і твердих побутових відходів та компостування опалого листя (в першу чергу на місцевих прикладах).  Поширення екологічних інформаційних буклетів та листівок.  Проведення соцопитувань з екологічних питань. - Участь учнів у різноманітних екологічних акціях: "Чисте місто", - "Твій внесок у красу міста", «Міська толока", «Сортування сміття - твій обов’язок», "Допоможи птахам", написання ЕКО-казок і оповідань та ін.  Проведення екологічних виставок. Затвердження Положення та проведення виборів шкільного екологічного парламенту. - Проведення екологічних свят: "Бал квітів", "Рідний край: Бережи, люби і знай!". - Проведення міських та районних семінарів для учнів шкіл.  Пропаганда екологічного світогляду та виховання екологічної культури у жителів міста через матеріали екологічної сторінки на сайті школи і через місцеві засоби масової інформації та місцеві інтернет-сайти в мережі Фейсбук.  Подання інформації про свої здобутки до Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. жовтень - грудень учні 1-11 класів (475 учнів), батьки, вчителі, учні та жителі міста і району. Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ст. №2.

11. Масштабування проекту.

Реалізація проекту «Від ЕКОшколи до ЕКОміста» започаткує механізм ефективного екологічної виховання не лише в межах школи, а і в нашому місті вцілому.

Цей процес буде обов’язково продовжуватися в наступних роках. Запорукою цьому стануть вивчення курсу за вибором «Освіта для сталого розвитку» та функціонування шкільного екологічного парламенту, який продукуватиме дитячі екологічні ініціативи.

12. Рекламування проекту.

Рекламування проекту «Від ЕКОшколи до ЕКОміста» буде здійснюватися через місцеві ЗМІ, офіційні сайти Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2, Зіньківської міської ради, Зіньківської райдержадміністрації, Зіньківської районної ради та через місцеві сайти у мережі Фейсбук.

13. Бюджет проекту, включаючи грошові внески від всіх партнерів.

Матеріали, роботи/послуги Вартість одиниці, грн. Кількість одиниць Разом, грн. Обласний бюджет Бюджет органу місцевого самоврядування Інші партнери
Фліпчарт магнітний, для маркера, магнітний, на тринозі 65 на 100 см. UBFT65х100W 2000 1 0 2000 0
Проектор Optoma 21500 1 21500 0 0
Стенди для «ЕКОкласу» 5000 1 5000 0 0
Костюми для екологічної бригади «Комет» 1225 8 0 0 9800
Столи для «ЕКОкласу» 700 10 0 0 7000
Стільці для «ЕКОкласу» 250 20 0 0 5000
Трибуна шкільна 1000 1 1000 0 0
Лави шкільні 1000 10 0 10000 0
Канцтовари 2000 1 0 2000 0
Оплата послуг 1100 2 0 2200 0
Підручники для викладання курсу «Освіта для сталого розвитку» 100 100 0 10000 0
Фотошпалери 3850 2 7700 0 0
Телевізор KIVI 40 FR 50BU 9000 1 0 9000 0
Загальна вартість: грн.